-

Solen skiner utanför fönstret, det är en fin dag idag, det är det nog

Det är vad jag tänker, det är nog vad de flesta skulle tänka här, idag. Där kanske de flesta stannar, men jag analyserar mer, tänker mer, egentligen tänker jag nog så mycket mer än alla andra, eller kanske inte alla andra, men mer än en stor del av jordens befolkning på dryga 6 miljarder. En del kanske det tror att det är något positivt att tänka såhär mycket, jag skulle påstå motsatsen. Tankarna kan döda mig inifrån, för att det faktum att jag sedan tänker alldeles för mycket bidrar till en krypande ångest som gör att jag bara vill dra täcket över mig, kanske sova en stund, och sen aldrig mer behöva gå upp. Att tankar kan orsaka så mycket kanske du tänker du, fast det är ju egentligen inte VAD jag tänker utan snarare ATT jag tänker. Det jag skriver är mina tankar, och nu består mina tankar av att jag vet att jag tänker för mycket på att jag tänker alldeles för mycket. Nu har jag tappat mig själv bland alla tankar, vet knappt själv vad jag menar, och det är så det brukar bli. Det är då ångesten kommer krypande. Jag tänker så mycket, men vad är det egentligen jag tänker på?

Jag hör barnen som leker i snön här utanför, tänk om man ändå kunde få vara så fri, fri från tankarna, ångesten. Tänk om man kunde få ha det så, om än bara för en dag

Kommentarer
Postat av: kajsa

åå elin, det är så uppenbart för mig. jag förstår precis

2012-02-20 @ 10:52:22
URL: http://humaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0